onsdag, december 7

det absolut största misstaget i mitt liv..

det absolut sämsta misstaget jag har gjort i mitt liv, är att välja ett liv med ätstörningar.
jag önskar inte ens min värsta fiende detta..
jag är missnöjd med min vikt, men för bara en vecka sedan var detta min målvikt, det kommer aldrig ta ett slut, jag kommer alltid vara missnöjd, aldrig se på mig själv på ett positivt sätt, jag kommer inte göra det.
även om jag läggs in, så kommer inte det att göra saken bättre. okej om jag går upp till normalvikt, men sjukdomen försvinner inte för det.
sjukdomen sitter i psyket, och om jag går upp i vikt blir ju allting bara sämre, eller hur ?
ångesten kommer inte försvinna, den kommer definitivt bara att bli värre om jag går upp i vikt, inget snack om saken. om jag läggs in och gå upp i vikt, så kommer jag att gå ner i vikt när jag kommer ut igen.
om inte jag vill bli frisk, så vill jag inte. spelar ingen roll om jag blir tvångsinlagd, eller kollapsar när som, det spelar ingen roll, absolut ingen roll. för sålänge jag känner jag inte kommer bli frisk så kommer jag inte bli det.
det är ingenting jag kan styra.. det bara är så, jag har ingen kontroll över dessa tankarna, jag har ingen kontroll över sjukdomen, jag har bara kontroll över mig själv, och hur jag ska skada min kropp, för det är så sjukdomen säger att jag ska göra, den sjukdomen jag inte har kontroll över.
tycker det är så sjukt patetiskt när tjejer tar till sig denna sjukdomen, bara för att.. jag vet att de flesta har gjort det nu, bara för att jag har det. ni fattar inte vad de kommer ta ifrån er..
de kommer ta ifrån er allting. pojkvän, vänner, skola, ev.hobby. om ni brinner för någonting sjukt starkt så spelar inte det någon roll, de tar allt. Allt ifrån dig.


/ Lina Engström ♥
 Sök i ditt hjärta efter vägen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar