lördag, december 31

nyårslöften är överskattat.

Jag vet inte om jag tycker att 2011 har varit ett dåligt eller bra år, eftersom att jag ser på saker ur två olika perspektiv. Helt anorektiskt sett har det väl varit helt underbart, fast ändå inte för jag har haft mina motgångar inom sjukdomen, de jobbar emot mig osv.
Men ur det andra perspektivet har det varit ett helvetes år.. jag menar.. jag fick anorexi ?! hur bra kan det vara egentligen ? Jag har spytt, svält mig, skurit mig och haft grovt självdestruktivt beteende.
Jag vet att det inte är bra, men anorexin säger att det är bra.

Jag kommer inte ha som nyårslöfte att bli frisk, det kommer jag inte.
Jag kommer inte heller ha som nyårslöfte att äta bra och må bra.
För jag vet att det inte kommer att bli så, för nu börjar anorexin smyga fram och bli starkare än mig.
Jag gör allt för att inte äta, och jag tror att min mamma märker det.
Dock så känner hon sig nog hjälplös för hon vet att behandlingarna som finns framför mig inte kommer att hjälpa mig. Inte ens sluten vård kommer att hjälpa mig, det kommer göra allting värre.
  Jag kan inte heller säga "2012 ska bli ett bra år" för det kommer det inte, det kommer att vara ett rent jävla helvete. Undra hur jag är om ett år, fyfan vad jag undrar det.
Undra om jag fortfarande är sjuk ? Eller om jag fortfarande bloggar ?
Undra om jag går bak och läser detta, eller undra om jag är inlagd bakom låsta dörrar.
Undra om jag ser ut som idag i kroppen, eller om jag har gått ner ännu mer eller om jag har gått upp.
Undra om jag kommer bry mig om vad andra tycker och tänker.
Undra om jag är glad.. ?
   Året kommer vara upp och ner, och ska börja dokumentera mer. Dokumentera varje dag vad det är som händer.. Ska göra det på bloggen. Min blogg kommer efter 2012 att bli min anorexi dagbok, men inte bara det.. Den kommer självklart att handla om annat som en blogg innehåller.
Men anorexin är det som tar upp mest utav min tid nu, och alla funderingar kring den och tankar som tillhör kommer att skrivas ner här.
Ni får läsa det om ni vill, eller så kan ni bara låtsas som att det regnar och skrolla ner till de lite roligare inläggen som handlar om shopping och massa sånt. Det är erat val, ni får göra som ni vill.

Jag ska inte ens säga att "2012 ska bli mitt år" blablabla, för saker och ting kommer vara exakt likadant som förra året, ett nytt år förändrar ingenting och det får inte bort anorexin. Jag ska inte säga att jag ska bli frisk, eller att jag ska låta anorexin ta över året 2012, utan jag ska inte säga någonting för jag vet inte hur det blir.
Jag ska ta hand om mina vänner och försöka ha så roligt med dem som möjligt. För de, är de finaste jag har.


/ Lina Engström ♥
 Sök i ditt hjärta efter vägen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar