söndag, januari 22

tankar.

jag vet inte hur länge jag har väntat på att saker och ting ska bli bra. jag vet inte hur länge till jag kan vänta förrän min kropp bryter ihop. hur länge kan jag stanna och vänta på att allting blir bättre ? hur lång tid har jag kvar ?

jag funderar ofta på hur livet kommer se ut om några år. kommer kag vars frisk då eller kommer jag fortfarande vara sjuk ? kommer jag fortfarande att leva och kommer jag att vara lycklig?

jag uppskattade aldrig den lyckan jag hade när jag väl hade den. för jag var lycklig och det inser jag nu.
tänk om jag egentligen borde vara lycklig nu med ? tänk om allting är värre om 5 år och tänk om jag täbker att "jag borde ha varit lycklig".
men det är grejen med mig, jag kan inte uppskatta det som är bra i mitt liv och det som är bra med mig för att allt det negativa tar över som någon slags ond demon som inte låter mig få se lyckan som någonstans finns där väl begravd. för lycka har jag fått uppleva, många gånger och de är de gångerna jag lever på nu. de gångerna jag var lycklig i mitt "förra liv" är de jag lever på idag för idag så kan jag inte känna lycka för den får aldrig chansen att lysa igenom de hårda skalet utav olycka.
bara lite tankar som uppstod.

för övrigt så skjuter jag fram veckans hiss och diss tills imorgon för det är lättare att göra det på datorn.

och här kommer bilder, enbart för att göra bloggen en gnutta intressant.

1 kommentar:

  1. Det är klart att du kommer vara frisk om några år! / Helena Magda o Gabriel :) <3

    SvaraRadera