lördag, februari 4

drömmer mig bort i ... mat ?!

jag sitter och tänker på alla grejer som jag faktiskt kommer äta när jag är frisk. alla grejer som jag vill äta idag, men som jag förbjuder mig själv att äta.
som idag. mamma och robin käkade fajitas och jag käkar ingenting. Taco bröd, kyckling, goda kryddor och sallad. tänk vad massa goda grejer jag ska äta när jag är frisk. tänk vilket gott liv jag ska leva när jag är frisk.
senare ska mamma och robin äta ost nachochips med mängder utav smält ost. de ska också äta ostbågar.
skälv gillar jag inte ostbågar, men nachochips med smält ost är en sån sak som jag ska äta när jag är frisk. en sån sak som jag kan sätta mig och äta och njuta utav det och inte få någon ångest. fyfan vad jag vill.
fast jag vet att det bara är drömmar, för det kommer aldrig bli så. jag kommer aldrig att bli riktigt frisk, för sjukdomen har bitit så hårt. någon dag så kanske jag kommer tillbaka till ett normalt liv igen, men sjukdomen kommer alltid att finnas där, den kommer sitta där vak i huvudet och lura på mig.
fast någon gång, så ska jag äta de där nachochipsen med massa smält ost tillsammans med en fajitas middag med mamma och robin, utan att få ångest över det. frågan är bara om hur många år.

jag är ändå jävligt stolt över mig själv, jag har svält mig själv i ett dygn nu. det enda jag har fått i mig är ett glas med te, det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar