torsdag, februari 2

tankar

Från början var det bara en dröm. En önskan om att någon dag bli smal. Man såg ju på TV hur smala vissa var.. Jag menar, så svårt kunde det väl inte vara ?
Jag gjorde ingenting åt det. Jag var inte nöjd med mig själv och min kropp, men jag gjorde ingenting åt det. Jag åt och jag njöt utav maten. Jag åt och jag tränade inte.
Jag Var överviktig och jag tyckte att jag var ful och äcklig.
Att från början bara vara en dröm, så blev det en livsstil. En livsstil som gick ut på att banta, träna, svälta. Jag var fast. I ett mönster utav onda demoner, en ond cirkel som var omöjlig att ta sig ur.
Jag var fast nere i det störda livet, jag var nu ätstörd.
Det var från början bara en dröm. En önskan om att livet kanske skulle bli bättre om jag blev smalare. Men blev det bättre ?
Jag blev smalare, visst det blev jag. Men min dröm och önskan är fortfarande inte uppfylld. Jag vill bli ännu smalare. Låta 12 kg till försvinna för just nu så ser jag bara en fet kropp när jag kollar mig själv i spegeln.
Jag skäms över vem jag är och hur jag ser ut. Jag har alltid lite för stora kläder för att dölja min kropp och för att ingen ska se. Ingen ska förstå att jag faktiskt är fet.
Det var från början bara en dröm att se ut som alla andra. Det var ingen sjukdom utan jag ville bara vara lite sötare och bli accepterad utav folk precis som alla andra blev. Alla andra som var mycket smalare. Från början så var det ingen sjukdom utan bara en dröm om att vara som alla andra. Så jag ville alltså vara som alla andra ? Jag ville synas precis som dem och få uppmärksamhet precis som dem. Och det för att jag var smal. Jag fick ingen uppmärksamhet, jag var mycket större än dem och var därmed inte accepterad på det sätt som alla andra var.
Det var nog inte beroende på hur min kropp såg ut och om jag var tjock eller inte. Det var mer att jag var mig själv och att folk inte kunde acceptera den jag var, för att jag stod ut från alla andra. Jag vågade vara mig själv och jag vågade säga emot alla andras åsikter. Jag var inte likadan som alla andra för att jag inte kände att jag var i behov utav det. Fast ändå så var jag det, för jag ville ju bli smalare och jag ville bli precis som dem ?
Jag är smalare idag, 12 kg smalare men jag är fortfarande inte som alla andra. Jag är inte bara smalare, utan jag har även fått till en dödlig sjukdom på köpet.


/ Sυρєямaη ♥

1 kommentar:

  1. Verkar jobbigt att ha varit i en sån situation... Kram!

    SvaraRadera