onsdag, september 14

varför jag inte är som alla andra.

Jag har länge fått höra kommentarer om hur jag är, beter mig, säger, hur jag ser ut, hur jag klär mig. etc,etc. allting ska kommenteras. alla vill få andra att bli som dem, men jag vill inte bli som er. jag vill inte bli lika falsk som ni. för jag är inte sån, jag är inte falsk.
varför försöker ni forma människor till att vara precis som er ? varför kan inte människor bara få vara så som de vill ? för ingen är mindre värd än någon annan. trots att jag vet att jag är mindre värd i era ögon, så är jag egentligen inte det. ni försöker sänka mig, för ni själva är osäkra. jag är stark nog att hantera era löjliga kommentarer. de går in genom ena örat och ut genom andra.
varför ska ni ändra på mig ? ni vill inte att jag ska vara som jag är ?
inte mitt fel att ni alla har samma stil, samma gång, samma tal. allting ska vara exakt samma, ni köper till och med likadana kläder. men till vilken mening ? vill man inte vara lixom.. unik ? varför ska alla vara likadana ?
är medveten om att jag lever i en förort som är sjukt snobbig och.. "rik". men måste man klä sig som en fucking brat för det ? -nej (: kolla på mig, haha. motsatsen till det. det ser ut som jag skulle höra hemma i typ angered, om man kollar på min klädstil.

så.. ni vill inte att jag ska vara så sån jag är, för jag är så himla mycket starkare än er ? för att jag vågar vara mig själv ? ni kan säga hur mycket ni vill om mig, titta på mig, och sen skratta ?
det svider, men det skadar inte. så hur mycket ni än försöker, så kommer ni aldrig kunna sänka mig. tar inte åt mig av tomma, avundsjuka kommentarer.

jag är mig själv, å kommer alltid att vara.
kommer inte att ändra mig pågrund av era kommentarer. och ni slösar både tid och energi på mig. för jag vill inte ha  någonting med er att göra, ingen utav er.













/ Lina Therese Engtröm ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar