tisdag, oktober 18

idioter.

så sjukt jobbigt att leva med ett par fullkomliga idioter.
att ta bort min dans är det nog det dummaste ni någonsin har gjort.
när ni förstörde mitt liv, gjorde hela min världsbild skec, och förstörde allting för mig så fann jag tröst i dansen.
i dansstudion kan jag slappna av och vara mig själv, där kan jag glömma all skit och bara försvinna in i musiken och dansa så som kroppen känner för, den känslan att vara fri och inte känna sig fänsglad.
den känslan tog ni ifrån mig när ni förstörde allting för mig, och dansen får mig att återuppleva den igen.
genom att ta bort dansen tar ni bort all trygghet och värdighet jag har kvar ?
ska ni förstöra för mig ännu mer nu ? ska ni ta bort det som får mig att må bra ? och det som fick mig att orka mig igenom allting när det var som jobbigast ? när NI gjorde allting jobbigt för mig ?
ni gör vafan ni vill, men ni kan inte hindra mig från att dansa.
ni kan inte hindra mig från att släppa kontroll och må bra.
ni kan inte, och om det nu är så ni planerar, så är ni inte värda att kallas för mina föräldrar längre.
då sticker jag, helt ärligt. jag drar ifrån er, ni har redan förstört allting för mig, och mitt förtroende för er dog ut för längesedan.
utan dans så blir det ingen lina, för dansen betyder allting för mig.


/ Lina Therese Engtröm ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar