torsdag, januari 26

ångest.

jag vet att jag har gått upp i vikt.. mina tankar var igår "jag måste ju ändå gå upp i vikt tills imorgon så jag kan liks gärna ta en kaka. ääh, kan nog ta en till" och så blev det bara så.
spy upp det kunde jag inte heller göra för det skulle mamma märka och kakor är ju snabba kalorier så det hade redan gått ut i kroppen.
det slutade med att jag skippade spanskan idag och var ute å gick i en timme. dock så vet jag att det inte kommer att påverka min vikt idag, ska väga mig om typ en halvtimme på sjukhuset och jag är så jävla ångest laddad för det, vet inte vad jag ska göra.. det enda positiva är att jag inte ska dit på två veckor så då har jag alltså två veckor på mig att gå ner.. om jag vill så kan jag gå ner 10 kg på 2 veckor, men då kommer ju alltså frågan om jag vill. vill jag läggas in lixom ?
egentligen så är set nog bra om jag har gått upp tills invägningen för då kan de inte klaga på att jag har gått upp för lite eller om jag har gått ner.
nu är bara nästa dilemma hur jag ska lura läkarna om två veckor att jag fortfarande är på samma vikt.
jag vet hur jag ska göra, vatten är min bästa vän i detta läget.

uppdaterar nog mer senare, förhoppningsvis så dör jag inte av vikt chock.. men å andra sidan kommer det att lösa sig nu i veckorna.. nu ska vi klättra neråt istället för uppåt gott folk !

puss på er :)

2 kommentarer:

  1. Helena (helena.gustavs-formgren@kmskola.se)28 januari 2012 kl. 13:20

    åååå! sluta upp med detta! jag erkänner redan nu att jag har verkligen ingen aning om hur du känner och hur du tänker, men en sak vet jag och det är att det verkligenverkligenverkligen INTE är värt det! det är meningen att man ska gå upp i vikt när man är i din ålder! det är normalt att göra det! och om du inte vill vara som alla andra så var unik på alla andra sätt som du redan är! En dag kommer du inse att det här verkligen inte är värt det. Du kommer slippa gå runt och tänka på vikt hela tiden. Du kommer bli frisk någon dag, I know it! Kämpa för dig själv! Det är inte för att gå runt och behöva tänka på din vikt som du lever för. Du lever för en anledning <3 Du är värd att vara lycklig och du är värd att älska dig själv precis så som du är! Du är unik på så många sätt och det är därför du har folk som älskar dig! <3 Jag vet inte ens om du uppskattar sånna här kommentarer, men det är värt ett försök. Ta hand om dig, det är du värd /Helena

    SvaraRadera